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Description

The purpose of this course is to learn each step of the market research, the creation and the diffusion of a quantitative questionnaire as well as the statistical analyses of collected data and the reporting of the market study.

Compétences visées

Upon completion of this course, students should be able to :

- (level 1) identify the different stages of a market study
- (level 3) prepare a documentary review
- (level 5) design a quantitative questionnaire
- (level 6) interpret statistical results
- (level 2) elaborate a marketing problem and marketing questions
- (level 4) figure out relevant hypotheses
- (level 5) recommend managerial actions

Contact

Responsable(s) de l'enseignement
Nada Maaninou : nada.maaninou@em-strasbourg.eu

MCC

Les épreuves indiquées respectent et appliquent le règlement de votre formation, disponible dans l'onglet Documents de la description de la formation

Régime d'évaluation
CT (Contrôle terminal, mêlé de contrôle continu)
Coefficient
4.0

Évaluation initiale / Session principale

LibelléType d'évaluationNature de l'évaluationDurée (en minutes)Coefficient de l'évaluationNote éliminatoire de l'évaluationNote reportée en session 2
En groupe
CCA1550
Individuel
CTET12050